Cześć! Jestem na Tajwanie już 3 miesiące

Cześć! Jestem na Tajwanie już 3 miesiące i muszę przyznać, że te 3 miesiące były najlepszymi miesiącami w moim życiu.

A jeśli ktoś, kto to czyta, jest zainteresowany wyjazdem na wymianę na Tajwan, BARDZO do tego zachęcam. Nie wiem jak w innych miastach, ale wiem, że w Tajpej jest wielu studentów z wymiany, jeżeli z kimś masz zły kontakt, zawsze możesz poznać nowych ludzi. Wychodzenie ze studentami z wymiany, wydarzenia organizowane przez Rotary i to doświadczenie jako całość jest niesamowite.

Jeśli chodzi o szkołę, może być dość nudno, a głównymi zajęciami jest spanie, patrzenie na telefon lub przeszkadzanie kolegom z klasy. Słyszałam, jak wielu studentów z wymiany narzekało na poczucie, że ten rok „poszedł na marne”. Bardzo polecam zapisanie się na zajęcia z korepetytorem online z Polski, który zada tobie dużo pracy domowej, więc nie będziesz mieć poczucia, że marnujesz czas. Myślę, że ta wymiana odgrywa bardzo ważną rolę w moim rozwoju emocjonalnym. Myślę, że to najlepsza decyzja, jaką podjęłam w swoim życiu.

Szkolna Rutyna

Zwykle wstaję około 6, myję włosy (ze względu na wilgoć na Tajwanie bardzo się przetłuszczają), robię makijaż i po prostu szykuję się do szkoły. O 7 moja host mama daje mi 200 NTD na szkolny obiad i śniadanie i zabiera mnie motocyklem na przystanek autobusowy/MRT, po czym jadę do szkoły. Lekcje zaczynają się o 8:10, w mojej klasie z osobami z Taiwanu przeważnie się nudzę, a to, że krzesła są niewygodne, nie pomaga. Rzadko chodzę na zwykłe zajęcia z Tajwanu, bo biblioteka jest lepszą opcją. W bibliotece odrabiam zadania domowe na zajęcia z chińskiego, samodzielnie się uczę lub śpię. Szkoła zorganizowała dla nas zajęcia z chińskiego, a ponieważ szkoła jest duża, jest dość dużo chodzenia, nie jest tak nudno, jak myślałam, że będzie przed przyjazdem tutaj. Zajęcia z języka chińskiego organizowane przez Rotary pozwalają nam sporo się nauczyć i mamy je dwa razy w tygodniu, są tam też inni studenci z wymiany, więc jest naprawdę fajnie. Codziennie kończę szkołę o 16:00 i wracam do domu, co zajmuje mi godzinę autobusem, więc zwykle jestem w domu o 17:10. Potem mam dużo wolnego czasu, dopóki moja host mama nie przyniesie do domu kupionego wcześniej obiadu, Tajwańczycy zazwyczaj nie jedzą w domu, więc jem dużo jedzenia z restauracji. Po jedzeniu idę na siłownię i wracam do domu o 22:00, bo wtedy moja siłownia jest zamknięta. Zasada Rotary w dys. 3481 jest taka, że musimy być w domu przed 22:00 każdego wieczoru, ale bardziej zależy to od zgody rodziców. Po treningu biorę prysznic i idę spać. Moi obecni host rodzice (głównie host mama) dużo codziennie do mnie piszą po Chińsku. Nie mówią po angielsku, ale pomaga mi to lepiej mówić po chińsku bez nauki.

Ogólnie jestem bardzo zadowolona z wymiany.😚😚💪💪

Jeżeli ktoś ma jakieś pytania dotyczące wymiany to ig: tituniax